onsdag 16 maj 2012

Promenaderna blir allt trevligare

Det är så härligt att se att Nikki verkligen gör framsteg under promenaderna. Efter många stopp och massvis med klick och belöningar börjar hon gå riktigt fint i kopplet och söker kontakt med mig ofta.

Idag provade jag att växla fram och tillbaka mellan gå - jogga - springa för att se om hon gjorde detsamma vilket hon gjorde! Stannade jag så stannade hon. Hon ökade och saktade ner farten efter mig. Förr har hon alltid börjat springa och dra som en galning så fort man ökat tempot lite. Men inte idag. Det gjorde mig SÅ GLAD :)

Så otroligt skönt att kunna promenera utan att behöva bli irriterad på att hon drar, inte har någon kontakt alls och är helt i sin egna värld. Blir så mycket trevligare då.

Det är nog dags att öka kriterierna lite nu. Förr var hon jobbig även när vi gick själva och det var ännu värre när någon annan var med på promenaden så nu när hon är superduktig ensam med mig ska jag försöka dra ut husse på en liten runda för att se hur det går.

Synd att man inte filmat hur hon var förr så man kunde visat före- och efterfilmer. Jajja, det är lätt att vara efterklok.

Nikki då hon var en liten, busig bebis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar