fredag 25 maj 2012

Alienbajs

Lilla Nellie har varit konstig i magen i några veckor nu. Hennes bajs är som inkapslat i slem. Luktar helvete gör det med. Visst, hundskit luktar men det där är inget jag känt någonsin förut, haha. Jävla alienbajs.

I början trodde jag att hon käkat något olämpligt ute men eftersom det pågått under en så pass lång tid känns det som att det kan vara fodret. Kör på färskfoder nu så får prova att byta till något torrfoder. Får be Eddie köra mig till stan sen när han kommer hem. Ringde veterinären och hon sa att jag i alla fall inte behövde oroa mig så det var skönt. Så lätt att tro de är sjuka så fort något är fel.

2 kommentarer:

  1. Min hund äter också färskfoder och hon hade liknande bajs till en början... vet inte riktigt varför? Men vi höll ut en stund och provade om magen skulle välja sig (för hon älskar verkligen om detta foder och äter med stor aptit!) och det gick faktiskt över efter någon vecka till...

    Vi kör med vom og hundmat (till valp), vad kör ni med? Kul att höra om lite olika foder som man kan prova i framtiden :)

    Men klart att alla hundar reagerar olika och att man känner sin hund bäst. Så lita på din instinkt!

    SvaraRadera
  2. Hej Annica. Vi använder också det fodret. Det har pågått i ca 5-6 veckor så jag vill inte hålla på mer och riskera att lilla magen blir helt förstörd. Vet en tjej vars hund måste gå på specialfoder nu för att färskfodret blev för mycket. Samma tjej hade även hört att många råkat ut för samma sak. Samtidigt vet jag många som är väldigt nöjda med det fodret så det är nog väldigt olika. Har köpt ett nytt nu och håller tummarna för att hon blir bättre.

    SvaraRadera