onsdag 30 maj 2012

Folk som ska klappa ens hund

Varit in till stan med Nellie både igår och i måndags. Jag vet inte hur många "Gud så liten och sööt", "Titta hunden", "Den där kan inte väga mycket?" osv man fått höra dessa två dagar.

Det är jättekul att folk tycker Nellie är gullig och jag har ingenting emot att man kommer fram och frågar om man får hälsa eller fota henne MEN jag stör mig något fruktansvärt på att folk tar för givet att det är okej. Många säger något och tror att det då är fritt fram att slänga upp en hand på huvudet på henne. Varför? Folk som inte känner min hund har väl ingen aning om hur hon reagerar på det, de har ingen aning om ifall hon tycker det är okej eller inte så hur fan tänker man? Det är ingen liten leksak utan en livs levande valp som även hon behöver lite utrymme och andrum. Tänk själva om man gick på stan en dag och var och varannan människa kom fram och skulle klappa en. Tror man hade ledsnat till slut.

När Nikita var valp var det samma sak, alla ville fram och klappa den gulliga valpen men ofta var hon inte lika intressant när det kom fram vilken typ av hund det var. Är det någon som slänger upp en hand igen kanske man får börja köra med att Nellie är en livsfarlig kamphund och att man gör bäst i att backa några steg.

Tycker folk ska hålla fingrar och händer borta om man inte har vett nog att be om lov först!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar