onsdag 18 april 2012

Jättebebis

Hade tid hos barnmorskan idag så nu är man hemma i Gimo. När hon kände på och skulle mäta livmodern sa hon "Du är i vecka 28 men det växer som du är i vecka 30." Tror hon såg paniken i mina ögon för hon sa snabbt "Det är helt normalt! Du behöver inte vara rädd att få någon jättebebis eller så." Haha. Tittade på kurvan och enligt den kommer han väga ungefär 3.7-3.8 när han föds. Vadå ingen jättebebis? Är inte det STORT?

Nikki ligger och kämpar med sitt stora oxben och jag tänkte busa lite med Nellie innan jag sätter igång att packa grejer.

2 kommentarer:

  1. jag vägde 4,1 när jag föddes och min syster 4,6 så jag tycker inte 3,8 låter mkt ;)

    hoppas att allt är bra med dig!? :)
    önskar dig en fortsatt bra dag och vecka! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Molly. Ja jag har hört mig för och 3.8 verkar vara rätt vanligt. Jag har fått för mig att "maxnormalvikten" är 3.5. Själv vägde jag 4.2.

      Här är det bara bra, hoppas det är bra med dig med!

      Kram

      Radera