torsdag 12 april 2012

Då börjar vi om

Råkade ta bort några inlägg vilket gjorde mig galet förbannad så jag raderade hela skiten och börjar om från början istället.

För er nya besökare kör vi en liten presentation.

Jag heter Sara och bor tillsammans med min pojkvän Eddie och vovvarna Nikita och Nellie. Just nu håller vi på att rusta upp vårat hus som han fick av sin gammelfarmor i slutet av förra året. Det har varit mycket slit, svett och en hel del tårar men helt klart värt det! Senast 1 maj lämnar vi in nycklarna till lägenheten i Gimo och bosätter oss i huset som ligger strax utanför Vattholma. För tillfället har vi bott hos Eddies pappa och bror som blir våra grannar då vi flyttar. De bor rakt över vägen så det har varit lättast att vara hos dem då vi renoverat.

Nikita, eller Nikki som hon också kallas är en blandras, amstaff/staffe, på 1 år och 10 månader. Hon har fått stå ut med mig sen hon var ca 9 veckor. Stackarn :) Vi har haft det lite knepigt tidigare och slarvat med en hel del träning så just nu riktar vi in oss på vardagslydnad, att gå fint i koppel, hundmöten, ha det trevligt tillsammans osv. Funderar på att börja med lite kantarellsök så hon kan hjälpa till i svampskogen senare i år :)

Nellie är vår lilla nykomling. En chihuahuavalp på snart 12 veckor. Henne hämtade vi i tisdags så hon har precis börjat slå sig till ro hos oss. Nikki är väldigt nyfiken på den lilla och tyvärr lite för hårdhänt så man får hålla koll. Tror och hoppas på att det lägger sig då hon blivit van vid att det finns en till hund i familjen.

Eddie och jag väntar vårt första barn som är beräknat att komma den 12 juli. Är idag 27 veckor gången. Lyckan är enorm och jag längtar som en tok! På rutinultraljudet trodde barnmorskan att det blir en liten pojke. Vi har bokat tid för ett ultraljud i 3D på lördag, ska bli spännande att se vad de säger där. Inte för att könet spelar någon roll men kan ju vara kul att veta då man ska köpa lite bebiskläder :) Har känt rörelser sen vecka 18 ungefär och känslan är fortfarande lika underbar!

3 kommentarer:

  1. Fan man blir ju helt tårögd av all lycka, låter som en fantasi eller typ sagobok haha :) "we found love ina rightous place"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns nästan som det ibland. Jag är inte van att ha det såhär, var inte längesen jag "satt i skiten" men kämpar man utan att ge upp finner man lyckan en vacker dag :)

      Radera
  2. Hej Sara,
    vad mycket spännande saker du har framför dig; renovering, den nya hunden och så en liten pojke om inte alls lång tid. Hur ska renoveringen bli? Jag skulle tycka det vore jättekul om du vill visa upp den på Byggla.se? Du kan väl maila mig på vendela@byggla.se så kan jag berätta mer. Är du intresserad får du en liten välkomstpresent.
    Ha det fint! :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera