tisdag 12 juni 2012

Nya köket

Fortsatte med huset i helgen och blev äntligen klara med köket! Nu är badrummet det enda "stora" som är kvar och det gör vi inte själva. Vi har tänkt sikta in oss på att städa ur, packa upp och möblera så man kan flytta in. Ena sovrummet ser fräscht ut så det lämnar vi orört tills vidare.

Det är lite småpill kvar, typ måla trappräcket en gång till, fixa färg på vissa ställen där den gått bort efter maskeringstejpen osv men sånt tänkte vi ta efterhand. Jag vill hellre att vi flyttar in så snart som möjligt. Idag är det exakt en månad kvar till beräknad förlossning och man vet ju aldrig om han tänkt titta ut lite tidigare :)

Jag är supernöjd med köket! Som i övriga rum fick vi först packa ihop allt gammalt. Var en hel del grejer i alla skåp! Efter det fick vi måla om väggar, lister och tak. Tidigare fanns bara en kyl med litet frysfack så Eddie och hans pappa fick riva ut ett av skåpen och fixa med allt jobb som kom med det så det blev plats för en frys. Dessa ska bytas ut senare men de får duga tills vidare. Micke (Eddies pappa) hjälpte även till med att kakla, byta bänkskiva och lägga golv. Kenneth, mina yngsta syskons pappa är röris så han fixade med rören. Vi plockade bort alla handtag och spacklade igen hålen för att sedan mäta ut och sätta dit de nya. Blev även storstädning av kyl och spis/ugn och ommålning av vedspis.

Snart kan jag äntligen flänga runt och laga massa mat och baka i mitt nya, fina kök! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar