torsdag 7 juni 2012

Paket från någon jag inte känner

Har precis varit ut till brevlådan där jag hittade ett paket adresserat till mig. Blev förvånad och ställde mig och funderade över om jag lyckats glömma bort att jag beställt hem något. Med min snurriga skalle skulle det ju faktiskt inte vara helt omöjligt. Vände på paketet och såg att det var från en privatperson jag inte kände igen namnet på vilket gjorde mig ännu mer förvånad.

Blev riktigt nyfiken på vad det kunde vara så skyndade mig in igen. Fick bära lilla Nellie sista biten eftersom hon går så himla långsamt ibland, haha. Öppnade paketet som innehöll en bebisbok och ett brev. Paketet var från en person jag varken träffat eller ens hört talas om. Någon som varit gift med en släkting till Eddie.

Hon berättar i brevet att hon i slutet av förra året drömde att hon stod i huset som vi fått och att det var ommålat och ljusare än vad hon mindes att det var då hon varit där på riktigt. I drömmen fanns ett spädbarn, en liten pojke med som hon skriver att hon antog var Eddies. Denna dröm hade gjort henne nyfiken och efter att ha spanat på FB hittade hon Eddie och sedan till min sida och min blogg. Hon skrev att hon ville visa att hon kände med mig nu när jag pustar runt höggravid.

Tycker det var himla kul! Tänk att en person som inte känner mig tar sig tiden att göra något sådant. Eddie har hon tydligen inte heller träffat IRL utan känner bara till honom. Vilka härliga människor det finns! :)

AnnaKarin, eftersom du skriver att du kikat på min blogg hoppas jag att du ser detta. Vill tacka så hemskt mycket för boken och brevet! Jag försökte hitta dig på FB men utan resultat, du får gärna lägga till mig som vän där.

Tack än en gång och jag lovar, jag ska inte glömma blöjorna! ;)

1 kommentar:

  1. Hihi, vad roligt att du gillade det, jag har varit jättenervös! Jag skickade det i söndags, så det tog god tid på sig att komma fram minsann.Hoppas boken är bra! :)
    /A-K

    SvaraRadera