fredag 1 juni 2012

Förlossningen närmar sig

Vecka 34+1 idag, 6 veckor (minus en dag) kvar till förlossning. Det är ju typ ingenting och vi är lååångt ifrån färdigshoppade. Läste på ett av gravidforumen jag är med på att man bör packa en väska att ha redo då det är dags att åka till förlossningen och det var då det slog mig hur kort tid det faktiskt är kvar. Tänk om han skulle komma tidigare, man vet ju aldrig. Skulle ju underlätta om man hade allt hemma men jag vet inte ens vad man bör ha i hemmet när bebisen kommer. PANIK!

Vi har inte handlat några kläder själva ännu men har fått lite i present. Har inte ens koll på hur mycket av varje plagg man bör ha hemma. Barnvagn, skötväska, babysitter, badbalja, spjälsäng och bilbarnstol har vi. Vad behöver man mer?! Skulle behöva en lista på ALLT så man inte glömmer något. Jag är så jävla snurrig så jag skulle kunna glömma bort blöjorna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar